Dag 1 – Presentera mig själv.


Bild tagen den 20 november 2010



Nu är det meningen att jag ska presentera mig. Och det är inte det enklaste. But I will give it a try! Jag heter Therese och är 22år. I 19½  år av mitt liv bodde jag i en villa på landet. Med syskon, mamma och pappa. Fast tiden gick och sen blev det bara jag, mamma och pappa kvar.
Sommaren 2008 skilde sig mamma och pappa. Jag och mamma flyttade in i en lägenhet i stan. I maj 2009 flyttade jag till en egen lägenhet där jag fortfarande bor.

Min favoritårstid är sommaren. Och jag kan ligga i solen och njuta i flera timmar. När jag bodde på landet var det underbart att vakna till fågelkvittret. Jag ogillar dock åska, och har varit rädd för blixt och dunder sen jag var liten. När jag var liten och det åskade satt jag alltid i mammas knä, då fick hon alltid lova att blixten inte skulle slå ner (vilket egentligen inte går att lova haha, men jag blev lugnare då).  Jag tycker om filtar (har tolv st), sitta i soffan med en mysig filt är så mys. Stickade tröjor i alla dess färger och former (halva garderoben består av stickade tröjor). Jag har aldrig sett Sagan om ringen och kommer antagligen aldrig att göra, då jag hatar krigsfilmer och fantasy.  Jag tycker inte om potatisbullar, men har försökt att lära mig äta det flera flera gånger. Jag är väldigt morgontrött och snoozen är min bästa vän.
Jag hatar matematik och tycker att kaffe luktar äckligt. Jag tycker om att skriva och fotografera.  Jag klär mig helst i mörka färger (det finns ingen anledning till varför), mamma sa alltid: Måste du klä dig i så mörka färger, det är så dystert. Lite färg skulle väl inte skada, bara något som lyser upp? Men nepp. Med jag var alltid snabb att, med ett leende på mina läppar, upplysa om när jag hade färg på mig ”Titta titta, jag har färg”.
Annars är frukten dadlar min last haha.  Och min familj och mina vänner är det viktigaste i mitt liv.

Ja det var väl lite om mig!

Emma

Fina fina du! <3



Kul att du återupptaget bloggen. Nu kan jag hålla reda på dig fast att jag är fyra timmar ifrån dig! ;) Hehe, skojar men kul är det iaf.



Massa massa kramar

Andréa

Så fin bild :)

Kram