Upprop och lite tankar

Ja, imorgon är det dagen som just nu gör mig ganska nervös, det är upprop på högskolan.
Jag har liksom inte hunnit få i det i mitt huvud än att jag faktiskt är antagen. Att jag ska sluta på jobbet och börja plugga.
Att idag kanske var den sista jobbdagen, vilket jag ändå hoppas kan bli på fredag. Jag ska bli hälsopedagog.

Jag har i alla fall bakat lite avslutningskakor till jobbet nu ikväll (så någon dag ska jag i alla fall dit och lämna dessa).
Drömmar. Mina favvokakor när jag var liten :) 

 
Jag har tänkt en del. Jag är superduper glad att jag kommit in. Så är det verkligen!
Just nu känns allting nytt och spännande, det ska bli kul! Jag vill verkligen att detta ska fungera.
Och det kommer det att göra. Jag är inställd på det. 
Men jag vet också att jag måste lyssna på mitt inre. Inte pressa mig för hårt.
Jag har ju trotsallt nästan varit heltidssjukskriven i tre år nu, aktiverat mig på Treklövern,
arbetstränat lite mindre än 50% (på sjukhuset) som mest (även om kursen jag gick förra hösten var fler timmar, men ganska kravlös).
Nu är det 100% studietid. Jag vet att jag inte kan sätta ribban för högt. Påminna mig om att en omtänta faktiskt inte är hela världen, godkänt är ok och massa pluss om det går bättre, men godkänt är inte dåligt. Jag ska göra mitt bästa, mer kan jag inte göra.
Jag vet att jag måste komma ihåg att om detta av någon anledning inte skulle fungera är jag inte misslyckad och värdelös för det.
  
Nu hoppas jag ju verkligen att detta är helt rätt för mig. 
Att jag kommer klara detta galant. Att det blir roligt och lärorikt!
Att det en dag blir en hälsopedagog av mig :)
Pirr pirr..

Nu ska jag försöka sova. God natt!

Hanna

Lycka till!

Svar: Tack fina du!
apeaceofmee.blogg.se