Victory!

Idag är inte en vanlig dag. Det är inte tvivlan, det är fakta. Det är en segerdag!
Igårmorse tog jag för sista gången mitt pick och pack och for till Mora (MHE-kliniken), för att sova en sista natt och sedan avsluta min tid där. Jag kom hem för inte så längesen, sitter nu i soffan och funderar. Inte bara på att jag faktiskt hade min sista dag där idag, utan också för att jag nu kan säga orden på riktigt efter alla dessa år, för att det verkligen är sant. Jag Är Frisk!
nu har jag bara lite finslipningar kvar för att jag ska känna mig helt nöjd.

Jag är så glad över att jag fick denna chans!



Jag önskar så att jag kunde berätta det för mamma och pappa.
På riktigt få säga orden de hoppades på så mycket.
Bli kramad och krama om.
Jag kan se stoltheten i deras ögon. Se hur mammas tårar rinner av lycka.
Förhoppningsvis har de redan fått veta det ändå på ett eller annat sätt.
(allt är möjligt!)


Never give up!
jessica

Wow, grattis!!! Mvh förstagångsbesökare :)

jessica

Nej men vänta, stryk det! Här har jag ju vart förut, du är ju Ms bästis :) hihi, liten värld. Grattis igen!

Svar: Tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Evelina

Vad härligt :)

Svar: Det är det :)
apeaceofmee.blogg.se

Malin;

De vet allting, och jag kan med all säkerhet säga att de är otroligt stolta över dig! JAG är otroligt stolt över dig! Fy fa-an alltså, helskotta vilken resa du har gjort, och så långt du har kommit. Du är den starkaste personen jag känner, utan tvekan, och jag är så fruktansvärt glad att jag har dig i mitt liv. Du är GRYM! <3

Hanna

Härligt att läsa! Visst är det skönt att kunna lägga saker och ting bakom sig, se framåt och börja leva på riktigt. Och du, jag är övertygad om att dina föräldrar ser dig och att de är stolta över dig.

Kramar

A

Wow, grattis!! Vad underbart att läsa och vilken helt underbar känsla det måste vara för dig!! Och du...dina föräldrar ser och vet, det är jag helt säker på!

Förresten, vad är det Mora gör, som andra behandlare inte lyckas med? Har hört tidigare att just de i Mora är så bra på ätstörningar.

Stor kram och stort grattis igen!!

Svar: Tack!! :) Jo, det känns jättebra faktiskt! efter alla dessa år trodde jag inte riktigt att det var möjligt. Men det var det :) För min del betydde det jättemycket att där fanns en riktig plan. Och psykoterapeuten jag hade lärde känna mig ganska snabbt, så i vissa fall gick det inte att slingra sig, vilket jag är glad för! behandlingarna var väldigt individuellt anpassat. Hon förklarade hur jag kunde göra för att det skulle kunna bli bra, men också åt andra hållet. Hon var väldigt ärlig. I det stora hela tycker jag att man får väldigt bra information om vad som händer i kroppen när man bryter en svält, de var bra på att svara på frågor i överhuvudtaget. Sen tycker jag att det var bra att det var så pass intensivt, både där och på hemmaplan. Och att man faktiskt inte lämnade verkligheten. Utan verkligheten följde med hela tiden dvs, inga tvång, inga egentliga regler mer än att vara ärlig mot personalen och respektera varandra. Det största ansvaret låg på en själv. Men dem var ett bra stöd. Tog en på allvar, såg inte bara vikten, kom ihåg läxor. Det var inte så att sjukast vinner, de förstod att det kan vara förjävligt fast man gör rätt också. För min del var det jätteskönt att få byta miljö lite då och då efter allt som hänt. Att få kämpa på en annan plats har varit kanon!
Kram
apeaceofmee.blogg.se

Camilla Blomberg

Hej! Jag har läst igen lite på din blogg nu eftersom du var inne på min tidigare! :) Vilken kämpe du är och varit. Grattis och kul att du blev frisk. Ser att det var ett tag sedan du skrev det här inlägget, men jag hoppas att du "keep up the good work" och må bra. Kämpa på!
/Camilla

Svar: Tack, vad glad jag blir! :)
Jodå, det rullar på.

Jag läste att du går på högskolan i Gävle, det gör jag också! :)
Hoppas det går vägen trots din sjukdom, jag hejar på dig! Kram!
apeaceofmee.blogg.se