Sablans näsa!!!

Morgonen började med att jag äntligen tog tag i att ringa till hälsocentralen (tycker inte alls om att gå dit, så jag har skjutit på det lääänge). Då jag börjar bli förjävla trött på min näsa som kliar av och till i perioder + hals och gom. Just nu är en sån period. Vilket också innebär att jag nyser galet mycket vissa dagar. Så jag hoppas på att få göra några allergitester eller liknande. Och om det inte är någon allergi, åtminstone kan få ett svar på varför det är som det är... Så nästa vecka fick jag en tid.  

Sen har jag varit och åkt tåg idag, som vanligt. Njutit av vårsolen m.m.
Väl hemma funderade jag på vad jag skulle göra till middag, hade ingen aning. Gick in på fb och såg att det är Våffeldagen idag! :)
Wiiie, så då behövde jag inte fundera mer. Klart jag måste ha våfflor på våffeldagen ;)
Sökte lite på internet och ja herregud, det finns ju verkligen massor med mat och kakdagar här i Sverige som jag inte hade någon anning om, som lakritsdagen den 12 april (okej, det är godis, men det enda bokstavliga godiset).
Om du som läser inte heller vet och vill veta så kan du läsa om det HÄR!


Och nu sitter jag här i soffan. Känner mig lite såsig (dvs, trött).
Måste dock snart bege mig ur den för att koka ris till matlådan imorgon...

Egentligen har det känns lite tyngre och jobbigare än vad det brukar.. den senaste veckan.
Det har ("typ") kryppit och liksom fortfarande ("typ") kryper i kroppen. Ångest som vägrar släppa sitt grepp. 
Saknad som biter i hjärtat, i själen, tankar på det som varit, på det som är och kommer...
Jag hoppas verkligen att värsta stormen är över snart. Fö ja ork int.
Fast icke att förglömma, trots att det känns och har känts skit så finns det alltid någonting med dagen som varit bra.
Stunder där det har känts ljusare. Jag påminner mig sig själv om att; rid ut denna storm - det blir bättre! (för det blir det!) 

Nog om det. I lördags gjorde jag ju min grönsakstallrik med dipp. Och det var precis så gott som jag minns det! :)




Och ja, riset var det ja. Tjohej!


Evelina

Gott med våfflor :D

Svar: Oja! :D
apeaceofmee.blogg.se