Gotlandsresan 2

På fredagensmorgonen började vi med frukost och vikning av "godisstrutar". trettiofem st skulle göras med Akokolor och Ahlgrens bilar i som det skulle sitta ett guldaktigt snöre runt, lite pickligt var det allt! när vi kom till det sista strutarna märkte vi att ett räknefel måste ha gjorts och det var bara att börja om igen...




Vi var vid lokalen där bröllopet på lördagen skulle äga rum vid 10.30. Då var det dags att (förutom maten och upphällning av välkommsdrinkar) packa ur bilen och få fram allt som skulle fram innan den stora dagen vilket var en salig blandning av saker. Samt möblera om med bord och stolar, ställa in och flytta ut. Det blev dekorering i olika former... Matilda hade bland annat köpt massa "pom poms" där informationen på plasten berättade hur enkelt det var att göra en sådan liten pappersboll. ENKELT?! kanske när jag själv lyckades komma på hur det var man skulle göra, men innan... Informationen hjälpte då inte oss särskilt mycket. Vi satt länge och knåpade, Linda och Matilda började göra annat istället, men jag satt kvar... Jag kunde inte låta mysteriet stanna vid att vara olöst och jag kunde ju heller inte låta alla "pom poms" gå förlorade, haha.

Kan erkänna att bilden nedanför fick mig att sakna teaterspelandet en hel del.
Nostalgi.

 
 

"Pom poms" och ballonger skulle upp. Stackars Johan fick kliva upp på stegen då vi tjejer kände oss lite höjdrädda. Rätt skulle dem också sitta, så det blev en del fram och tillbaka, upp och ner. Stackarn!

Det var verkligen en av det trögaste ballonger jag någonsin blåst upp, det krävdes starka lungor och ett flertal andetag för att blåsa upp en ballong. Fast lite läskigt var det, rädslan fanns över att dem skulle smälla rakt i ansiktet på mig/på oss när vi blåste, för jo så pass tröga var dem. Att knyta dem var minst lika läskigt. Det var säkerligen mycket hög kvalitet på dessa ballonger. Nog för att jag hade tillräckligt med luft i mina lungor fast lite snurrig på köpet blev jag minsann. Selfies hanns med i pauserna! ;)


 

 

I sextiden var vi klara och syrebristen nästan total i en mycket varm lokal liksom ett väldigt varmt väder ute, helt slut i både kropp och knopp efter allt fixande men även i brist på både tillräckligt med vätska (vattnet var äckligt) och mat. Vi åkte halvdöda hemåt. Pratade, åt middag, tittade på tv, en macka slank ner här och där och tillsist la vi oss sedan för att sova.