Gotlandsresan del 3 bröllopet!

Dagen började med att göra sig iordning. Johan och Matilda åkte bort en stund tidigt på förmiddagen, Johan vet jag inte vad han skulle göra men Matilda skulle i alla fall få hjälp med att fixa hennes frisyr, jättevacker blev den! (hela hon var jättevacker!) Hursomhelst, Linda hjälpte mig med min frisyr och resultatet blev så här
(det krävdes en hel del klämmor och hårnålar, jag blev jättenöjd!);  


Sen kom Matilda och Johan tillbaka och då blev det fotografering på gården. 
Det vackra brudparet;


Sen drog vi alla mot stranden (med sånna där klappstenar?) i Lickershamn, Matilda och Johan i denna;


Och vi brudtärnor (nu hade vi hunnit blivit tre som vi skulle vara) åkte med Matildas pappa. 
Jag har dock inga bilder från självaste vigseln då jag själv stod som brudtärna.


Fast det kändes ganska märkligt att gå på bröllop i svart klänning. Försökte pigga upp det hela med en rosaaktig ros. Fast jag tyckte ändå inte att det hjälpte så mycket, för mig kändes det fortfarande lite dystert. Fast det blev hur bra som helst i slutändan, Johan och Matilda var jättenöjda vilket ändå var det viktigaste!

Efter vigseln begav vi oss till lokalen där vi skulle spendera resten av dagen och kvällen. Jag, Linda och Madde skulle vara där först då vi skulle fixa med välkomsdrinkar (som skulle drickas ute på bron) och lite andra saker som tipspromenad m.m. 

 

Madde var dagen och kvällens toastmadame.


Det var liveband.

 
och buggdans (istället för brudvals) av paret


Bröllopstårta som var riktigt god men väldigt mastig. Det blev dessutom så pass mycket kvar att det räckte i tre dagar till och det sa man ju inte nej till,
(fast det gick inte att äta på ren vilja, utan sa magen stopp så var det verkligen stopp) pluss en tårta som de lade i frysen :) 


And let me take a selfie ;)


Här har vi toastmadame Madde och hennes maskot toastankan (som kvackar när man trycker på den vilket hon tryckte på när hon ville ha alla gästers uppmärksamhet!).

 
Toastankan hade det också ganska roligt emellanåt.


Under kvällen blev det dans i massor, musikquiz och hela havet stormar. 
Tal som hölls (dock inte av mig, fast jag ville så klart men modet infann sig aldrig riktigt) av några stycken.


En väldigt lyckad dag och kväll, ingen blev jobbigt full och alla verkade ha kul.
Jag åt (trots en bråkig mage) som aldrig förr (i alla fall kändes det så) av den otroligt goda buffèn som serverades.
Den kändes väldigt fräsh då det mesta var närproducerat och köpt på olika gårdar. 
 
Och det var slutet på denna del. I nästa (och sista) delen visar jag lite foton från en av våra kvällspromenader.