Gastroskopi

När klockan ringde i förmiddags hade jag absolut ingen lust till att gå upp... Men eftersom att jag hade läkarbesök nummer ett idag för mitt fysiska besvär. Magen. Så var det bara till att pallra sig upp ändå. Magen har varit bråkig en längre tid och jag har sökt läkare och fått behandling för det förut, dock har den inte fungerat så det bestämdes att jag ska göra en gastroskopi. Åh, som jag hoppats på att få slippa det, men icke! de flesta som gjort denna undersöking som jag känner tycker att det varit hemskt. Tur att tiden slangen är i magen inte är så lång. Och ja, de kommer säkert inte hitta något fel heller.

Sen for jag iväg på samtal och efter det blev det middagsätning och trevligt snack med Elle.

 
 Och detta var otroligt gott! Mumma! (det är fetaoströra i ena skålen om någon undrar)

Imorgon ska jag på yttligare ett läkarbesök, men då för den psykiska delen (mitt mående).
Och jag är lite smått nervös då vi förmodligen kommer att komma fram till en del saker, frågan är bara vad...
Men det återstår att se imorgon. 

Torsdagen ska spenderas i Stockholm med Malin. Vi ska shoppa, äta, träffa Isa och massa annat kul :)

A

Duktig du är som har klarat av att göra gastroskopi! Jag vågar inte!! Har gjort alla möjliga undersökningar av magen, eftersom jag har mkt problem, men för gastron var de tvungna att söva mig, för jag tvärvägrade att göra den annars. Klarar ju knappt att bli tittad i halsen utan att få kväljningar. Hoppas att de inte hittar nåt (inget allvarligt i alla fall), men att de kommer på vad det är som behöver göras för att du ska må bättre i magen, för magbesvär är verkligen inte kul att ha!!
Kram!

Svar: Jag har inte gjort den än, fast jag hoppas det går bra. Nä du, magbesvär är bra jobbiga. Har du fått något svar om din mage?Kramar!
apeaceofmee.blogg.se

ellen

Hoppas att samtalet gick bra igår samt att dom hittar vad som ev är fel med magen. Hoppas även att du och Malin får en riktigt fin dag i Sthlm! Stor kram!

Svar: Tack vännen! Hoppas du får en fin dag.
Kram!
apeaceofmee.blogg.se

A

Det är ju ett tag sen för mig och mina magutredningar. De hittade bara spår av inflammation i tarmen, så till sist blev diagnosen ibs, vilket verkar mest troligt. Jag har fått gå på ibs-skola och varit hos dietist och fått näringsdrycker när vikten varit låg och sånt. Och så har jag massa vid-behovsmediciner.
Jo, det är väldigt tufft just nu och jag saknar verkligen att ha nära vänner att kunna träffa och prata med när det är som jobbigast. Eller att ringa, så klart. De jag har skulle jag aldrig våga berätta för hur jag egentligen mår.
Min mamma börjar bli gammal (78) och har ständigt ont nånstans, samt att läkaren hörde nåt konstigt på hennes ena lunga när hon var på kontroll sist, så hon har precis röntgat sig och jag är rätt orolig för vad det kan vara. Hon har jättehemska hostattacker. Dessutom har hon mer och mer problem med minnet...vilket oroar mig ännu mer. Hon var inte så ung när jag föddes så jag har kollegor som är typ 20 år äldre än mig och har föräldrar som bara är några år äldre än min mamma...
Kram, tack för att du bryr dig!

Svar: Ahh... Ok. Usch, jag känner igen den där känslan av oro när ens mamma har ständigt ont på olika ställen. Jobbigt att se de som betyder mest lida. Hoppas din mamma får i ordning på det där så snart som möjligt!

Kram!
apeaceofmee.blogg.se