Fars dag!

Det går inte en dag då jag inte tänker på dig och mamma. Jag önskar att jag idag kära pappa fått ge dig en tårtbit, en kopp kaffe och ett par långkallingar eller strumpor som du alltid ville ha, haha. Men istället får jag minnas dig (och mamma), tänka tillbaka på allt det fina! Grattis på fars dag pappa! 

 
MartinaOlsson

sv; tack! :)

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Kram kram <3

Svar: kram <3
apeaceofmee.blogg.se

ByJuliaP

väldigt fint skrivet av dig!

Svar: Tack <3
apeaceofmee.blogg.se

A

Kramar om!!

Svar: Kramar!
apeaceofmee.blogg.se

Kohlers - Toppbloggare- Makeup Artist - Skönhet och livsstil

Hej! Jag har svarat på din fråga nu, förlåt för tiden det tog men hoppas det kunde hjälpa dig någonting. Kram!

Svar: Tack, det var ett bra svar :) Kramar!
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Speciellt "och ett par långkallingar eller strumpor som du alltid ville ha" jag känner mig väldigt rörande ... Låt inte ditt huvud! 🌹

Svar: Vad brukar du vilja ha i farsdagspresent då? :)
apeaceofmee.blogg.se

Emely

Jag hittade hit för en tid sedan och frågade vad dina föräldrar dog av, men jag svarade aldrig tillbaka på din fråga om hur min mamma dog!

Min mamma började hosta (mer än vanligt) våren 2013. Jag tyckte hon skulle gå till doktorn men envis som hon var vägrade hon. Under sommaren tappade hon aptiten, gick ner i vikt, fick ont i skuldrorna/ryggen och började få svårt att andas. Efter röntgen visade sig att hon hade fått en tumör i lungan och metastaser i ryggraden, levern och njurarna. Hon dog 3,5 vecka senare (september 2013). Diagnos lungcancer. De tog först inte min mamma på allvar. De sa att hon hade depression (???) och sedan lunginflammation. De hade inte tittat så noga på röntgenbilderna första gången och andra gången tittade dem inte ens på bilderna förrän efter 2 veckor! Inte för att jag tror min mamma hade levt idag oavsett men nästa person de slarvar med hade kanske gjort!

Jag blir så berörd av det du skriver. Att de inte tog din pappas fysiska problem på allvar. Tänk OM liksom...Men det är ju inget man ska grubbla alltför mycket på. Och din mamma med alla ledproblem! Min pappa har reumatism (min farmor dog av det. Min pappa berättade att organen la av ett efter ett, farmor liksom tynade bort) och det blir bara värre och värre. Veckovis kan han inte ens röra sig. Fruktansvärt att se. Man kan inte heller låta bli att tänka om det kommer drabba en själv eftersom de verkar gå i släkten. Hemska tanke.

Din pappa åt nog massor av tårta uppe i himlen, iklädd sina långkallingar ska du se! :) Kram

Svar: Det gör så ont i mig att läsa att de inte tog din mamma på allvar, liksom var helt nonchalanta. Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så slarviga.
Jo precis... Tänk om... Det har jag gjort många gånger och jag önskar idag att jag hade anmält de. Men jag var helt enkelt för sjuk för att orka.

Usch vad läskigt med reumatism. Jag hade ingen aning om att man faktiskt kan dö av det. Jag kan tänka mig att det är hemskt att se när det är som värst. Jag kommer ihåg hur jag led med min mamma. Och jag kan verkligen förstå, av det du skriver, att du är lite orolig för att själv drabbas. Hoppas verkligen att du klarar dig ifrån det.

Det är jag säker på att han gjorde, han åt nog upp hela tårtan själv också dessutom :)
Kram!
apeaceofmee.blogg.se

Siliiins.blogg.se

Fint!

Svar: Tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Jen

Fint :)

Svar: :)
apeaceofmee.blogg.se

Sven

I Tyskland, fäderna Kristi himmelsfärdsdag. Jag brukar också få strumpor (som det med Homer Simpson :))

Svar: Hihi ok :)
apeaceofmee.blogg.se