Sortering

Oj vad mycket bilder jag har knäppt i mina dagar. Så mycket minnen som kommer tillbaka, kul! Jag kanske borde börja fotografera igen på det sätt jag gjorde förr, trots att jag bara äger en Nikon D40. Det är ju ändå rätt roligt att se hur man utvecklas undertiden och hur man på olika sätt kan tolka bilderna. Tyvärr har jag inte några gamla bilder på denna dator så kan inte visa någon precis nu, men en annan gång :) Hursomhelst har jag sorterat ett hel del mappar, lagt rätt bilder i rätt mapp o.s.v. Bara två mappar kvar nu. Sen ska jag framkalla lite foton och fortsätta pyssla med mitt fotoalbum som innehåller mycket klistermärken och annat pickel. Jag vet inte varför men jag tycker att framkallade bilder känns mer personliga, liksom finare på något sätt men det kanske bara är jag? förövrigt har detta varit en ganska slö och grådaskig dag. Moln som inte velat släppa fram någon sol. Fast å andra sidan har det varit ganska skönt. 

 
   
♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Så skönt att ha bilderna sorterade :)

Svar: Ja, det är jätteskönt! :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda

fint foto på dig!
det är väldigt kul att framkalla gamla foton tycker jag :)

sv: tack :D

Svar: Tack! :)) Ja visst är det.
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Jag vill också börja fotografera mer. Jag fotade väldigt mycket ett tag för några år sen, och på ett sätt saknar jag det. Jag fotar fortfarande, men inte alls lika mycket och har ofta inte samma typ av inspiration som jag hade då.

Svar: Oki doki. Jag förstår faktiskt inte varför inspirationen känns så svår att hitta :/ har kraven på en själv blivit högre? eller är det bara miljön som känns tråkig? Jag funderar jag...
apeaceofmee.blogg.se

Jasmine

Att få ordning på datorns innehåll ger en skön känsla. Bra jobbat!

Svar: Tack för kommentaren! Jag håller med om att de handskrivna anteckningarna är lättare att få tillgång till jämfört med om de ligger digitalt. Däremot är det riskabelt att ha sina minnen bevarande endast i en låda på vinden, ifall olyckan skulle vara framme.

Kram

Svar: Jo verkligen, att kunna hitta utan att bli alltför frustrerad är bara så skönt! :)
Sv: Jo det har du rätt i. Fast jag kan få för mig att hela blogg.se ska krascha och allt försvinner, haha ;p
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Tycker också att framkallade bilder är bättre och roligare. Och som i en fotobok. :)

Svar: Ja det blir ju något man kan ta i liksom :)
apeaceofmee.blogg.se

http://siliiins.blogg.se

Pyssel med bilder är alltid roligt ! :-)

Svar: min pappa gick bort november 2011. Snart 4 år sedan alltså.. Kram!

Svar: Ja visst är det! :)
Usch, det är så hemskt när man mister någon. Kram!
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Det är jättekul att sitta och kolla på gamla bilder, jag har över 50 tusen på en hårddisk, haha

Svar: Ja väldigt kul! oj herregud var mycket bilder, kul! :)
apeaceofmee.blogg.se

linah

va kul att fotografera:D! skulle va roligt att se bilder!

Svar: Ja, jag kan ju lägga upp lite gamla godingar längre fram :)
apeaceofmee.blogg.se

Elin

jag håller med dig, printade bilder är så mycket charmigare än på datorn.

Jo sant. hatar den känslan. Man känner sig så otillräcklig och dålig när man vet att man borde mer.
kramar

Svar: Kram!
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Jag gillar älskar att se gamla bilder. Som jag fotograferade fortfarande analogi jag kan utveckla en massa bilder. Men genom de digitala bilderna är så mycket möjligt (ibland nästan för mycket ...). Så du gör även pappersutskrifter för ditt fotoalbum? I ett album kan du också trevligt annat lim (biljetter etc.) 📷📷📷 Du gör ofta självporträtt? Jag förundras alltid över hur lite jag har bilder på mig själv :(

Svar: Nä jag skriver inte ut korten själv. Beställer genom internet. Jo, jag vet. Det går att göra väldigt mycket roliga saker i ett fotoalbum :) Nja inte så mycket självporträtt. Du får börja ta mer bilder på dig själv nu då :)
apeaceofmee.blogg.se