Vad händer med världen? vad händer med Sverige? :/

'Två personer har dödats och två har skadats, efter att en 21-årig man gått till attack på skolan Kronan i Trollhättan. Gärningsmannen, som var maskerad och beväpnad med svärd, sköts av polis i bröstet. De avlidna är en manlig lärare och en 11-årig pojke. För en skadad lärare och gärningsmannen är läget kritiskt'. Källa

Jag brukar inte läsa tidningen längre, det händer så mycket i världen att jag bara blir ledsen och ängslig av allt hemskt som står, för av det som står så är det mesta negativt. I det stora hela går jag in på aftonbladet högst 1-2 gånger i månaden. Det känns som att jag ändå inte kan påverka det som händer. Så om jorden ska gå under eller om det blir krig så tänker jag att det egentligen inte spelar någon roll om jag vet om det eller ej. Händer det något får jag reda på det ändå, det räcker att gå in på facebook! för det var just där denna artikel dök upp och jag kände att jag inte kunde bläddra förbi den.

En maskerad man i 20 årsåldern har beväpnad med två olika typer av knivar alltså attackerat en grundskola i Trollhättan. Två vuxna och två barn skadades, två så illa att deras liv inte gick att rädda, en lärare och en 11årig pojke dog. Och jag undrar, hur kun detta ske? vad var det som rörde sig i denna unga mans huvud? vad fick honom till att tappa spärren? han har inte bara dödat, han har givit en hel skola rädsla, ett trauma, ett fruktansvärt minne för livet, familjer har krossats; hur ska de som går och jobbar på skolan någonsin kunna känna sig trygga igen? Jag hoppas verkligen att de får den hjälp de behöver för att kunna hantera detta hemska. Hur kunde det bli så fel? Detta berör mig starkt, väldigt starkt, jag blir så ledsen. Världen fallerar av allt ont och jag känner mig så liten, för det som går att påverka känns för mig aldrig tillräckligt i denna stora värld!

Mina tankar går till alla drabbade!      

Malin

Det känns hemskt när man inte blir förvånad längre över saker som händer 😞 Gillar inte denna utvecklingen!

Svar: Nej usch, inte jag heller :(
apeaceofmee.blogg.se

Netti Starby

Ja det händer verkligen så mycket sjukt att man blir mörkrädd! Kram

Svar: Verkligen! :/
apeaceofmee.blogg.se

Amanda

det är jävla hemskt!

sv: tack :) nej det är pappas :)

Svar: Ja verkligen! :(
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Så himla hemskt :/ Fattar inte vart världen är på väg...

Svar: Nejdu, läskigt! :(
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Jag tänker att vi kan visst påverka. Man kan inte rädda världen själv, men tillsammans kan vi hjälpas åt. Tänk vad mycket man får att bli sedd och mött med värme av en annan människa. Vad händer om vi själva försöker göra det mer än att döma? Jag tror vi kommer långt på det och att det har en smittsam effekt. Sen om om letar efter garantier på att livet inte skall medföra ngn smärta, då får man nog leta förgäves.

Svar: Jag förstår din tanke och den är klok. Och nej, visst livet kommer alltid att medföra smärta. Det är bara så hemskt att oskyldiga människor mister livet av andras dumhet.
apeaceofmee.blogg.se

Jasmine

Hemskt. Jag vet inte vad mer jag kan säga.

Svar: Tack för berömmet.

Kram

Svar: Nej usch, det är svårt att greppa :/
Kram!
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Såå fruktansvärt :(

Svar: Jaa :(
apeaceofmee.blogg.se

Relationsguiden

Det är helt furktansvärt det som hänt. Helt obegripligt och man undrar verkligen vad som pågick i skallen på gärningsmannen. Jag läser nästan aldrig tidningarna jag heller, det är alldeles för mycket våld och hemskheter.

Önskar dig en suverän kväll!

/Cecilia

You Rock!!!

Svar: Tack kära du för din kommentar. Hoppas du får en jättefin helg!Kram
apeaceofmee.blogg.se

N

Sv: Fitting är när man provar kläder inför ett kommande jobb, i detta fall var det för en visning! :)

Svar: Ahh spännande! :)
apeaceofmee.blogg.se

Elin

Det är hemskt det som hänt, men det var väl å andra sidan inte helt oväntat att något skit skulle komma. Tragiskt nog.

Ja, samtalen är tunga, men bra tack och lov.

Några medel mot ångesten?
kramar

Svar: Nej håller med, inte oväntat. Men jo tragiskt.
När du menar medel menar du verktyg eller medicin?
Kramar
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Jag undrar samma sak. Vad är det som händer? :( Sånt här borde inte få hända...

Svar: Nej, usch. Så tragiskt! :(
apeaceofmee.blogg.se