Hjälper akupunkturen?

Jag vet att ni är några läsare som förut har frågat mig om akupunkturen ger några förbättringar. Och jo, det gör det faktiskt! jag är inte smärtfri men det gör inte lika ont i ryggen som tidigare och när det gör ont är det en annan smärta, en som är lite lättare att stå ut åtminstone kortare sträckor. Än så länge har jag bara testat det. Oturligt nog så gör det mer ont i höftpartiet än tidigare, ungefär som att det flyttat på sig (eller som sjukgymnasten/fysioterapeuten sa på ett ungefär; att det kan bero på att smärtan i ryggen har varit så stor tidigare att jag därför inte har känt av det i höften lika mycket... även om den ändå har funnits). Men hursomhelst känns det än så länge helt klart värt att få in 10-11 nålar som ska vridas i kroppen. Som ska stimulera musklerna och sedan ska det utsöndras endorfiner o.s.v. vilket ska ge en avslappnade effekt. Så ja jag fortsätter! :) 


♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Skönt att det hjälper lite i alla fall :) Jag har aldrig vågat prova det faktiskt, men har hört mycket bra om det.

Svar: Oki doki :)
apeaceofmee.blogg.se

Netti Starby

Kul att veta! :-D Kram

Svar: :)
apeaceofmee.blogg.se

Skogsraah ☾

Låter jättebra att det hjälper! Har själv ont i ryggen så det kanske hade varit något för mig :)

Svar: Ja, jag skulle absolut rekommendera det! :)
apeaceofmee.blogg.se

N

Härligt att det hjälper!

Svar: Ja verkligen, tar dock inte bort all värk. Men jag är glad för att det i alla fall märks en skillnad :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda CL

åh vad skönt att det hjälper :D hoppas du slipper smärtan helt snart!

sv: ja känns skönt :)

tack :D

Svar: Hoppas jag med :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda CL

sv (igen): ja verkligen! Älskar att se hur de får liv :D

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Härligt att höra att det hjälper! Vågar inte testa det för jag är så sjukt jävla nålrädd.. klarar inte ens av att ta blodprov...

Svar: Nej, jag har inte gått på någon huvudvärksskola.. Vet inte riktigt vad det är heller. Men jag har gått hos olika läkare, sjukgymnaster osv.. men det har inte riktigt funkat. Känner inte heller att jag får den hjälp jag behöver eller vill ha, så helt ärligt skiter jag i det nu..

Svar: Jobbigt att du är så nålrädd :( Det finns faktiskt en annan typ av akupunktur som jag också kan rekommendera. Istället för nålar sätter man som små stenar i örsnibbarna bland annat. Då kan man själv trycka på dem lite då och då. Det ska stimulera olika punkter/organ o.s.v. i kroppen.
Nä, jag vet inte heller riktigt vad det innebär med huvudvärksskola, men jag vet en bekant (som jag dock inte träffar längre) som också har kronisk huvudvärk och att hon berättade att hon blivit hjälpt av den. Det var därför jag tog upp det :)

Men ja, det är drygt med vården ibland...
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Åh vad skönt att det hjälper!! :D

Svar: Ja verkligen! :)
apeaceofmee.blogg.se

milina.blogg.se

Hmm, kanske får ta och testa det! Jag har själv ryggproblem, dock beror lite av smärtan på att jag har njursten - men jag är även sne och belastar ena muskeln, så den har tagit ganska mycket stryk! Måste till en ortoped och hitta någon lösning :)

Svar: Ja, jag skulle absolut rekommendera akupunktur! :) Hoppas du hittar en lösning med ryggen!
apeaceofmee.blogg.se

Elin Björk

Låter ju positivt att du hittat någon vårdvariant som hjälper. Vad är problemet med din rygg? Har också problem med min, har kotor och nerver som har flyttat på sig. :/

Tack för supporten, är så skönt att höra dom orden. De sägs ibland men jag är så satans trög så det går liksom inte in :/

Självklart kan du ta listan!
Kramar

Svar: De vet inte riktigt vad det är med ryggen min, men det spekuleras kring felbelastning (irriterande att smärtan kom nu - jag har ju aldrig haft ont förut). Usch det låter inte alls bra med din rygg :( Finns det något man kan göra åt det?
apeaceofmee.blogg.se