Lite bilder från senaste dagarna!

Jag tänker visa lite bilder från det senaste dagarna. På den 7:e bilden (vilket också är den sista) vill jag varna för att den innehåller akupunkturnålar, tänker i fall att någon av er har någon typ av nålfobi och bild nr 2 är inte spyor utan ärtsoppa :) 


Idag gick jag till farmor och det var skönt då solen sken men samtidigt ändå lite höstigt. Liksom mysväder!


För några dagar sedan skulle jag äta ärtsoppa vilket gick lite sådär... Då mer än hälften hamnade utanför eftersom att jag lyckades ha omkull skålen. Mackan till mättade ju inte riktigt... Duktigt, duktigt... Klantisch! det var dessutom den enda snabba lunch som fanns tillgänglig. Och snabbt skulle det gå då jag skulle på lite festligheter inte så långt efter, vilket resulterade i en väldigt snål lunch för min del. Det fick då vägas upp med lite pizza till middagen, mohahaha! :p 


Lite lövbilder har det också blivit. Det kan bli så fint i rätt ljus tycker jag. Blir ännu roligare att fotografera (med systemkamera och inte mobil) sen när de börjar skifta mer i färg.

 

S gjorde en fiskbensfläta. Åhh, vad jag också vill kunna göra det, så snyggt! men men mina slappa/slarviga? flätor får duga så länge :) 


Sånna här kan jag göra själv liksom. Nyligen lärt mig, någon gång får jag väl lära mig göra fiskbensfläta också antar jag, hihi. Eller jag vill i alla fall lära mig! (och denna bild var ju inte lite suddig...!)


Så här kan det se ut när man får akupunktur. På denna bild ser ni två nålar av totalt nio st som ska sitta i en halvtimme och de ska vridas på efter en kvart ocsen även precis innan de tas ut. Detta kan göra fasligt ont eller bara kännas litegrann.  Detta testas för att se om det går att lindra min smärta i höft och rygg - ingen vet varför jag har ont utan det är bara spekulationer än så länge.  

 
Netti Starby

Vilka fina bilder du har tagit :-D Kram

Svar: Åh tack fina du! :) Kram
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Vilken fin fläta :)

Svar: Tack så mycket fina du! :)
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Ärtsoppa är en av mina favoriträtter, känns väldigt otippat när man skriver ner det så, men det är otroligt gott :) Jag hade nog fått ett rejält utbrott om jag som du råkade hälla ut nästan allt ur skålen, för det är inte ofta jag tar mig tid att laga till mig mat även om det ens så är att värma den!

Du passar jättebra i flätor :) så fint och tjockt hår.

Svar: Ja, visst är det. Håller verkligen med! :) Jadu, inte blev jag glad. Jag hade tänkt att jag inte skulle behöva stressa mig i väg till tjejerna för en gång skull... Men det hela slutade i stress i alla fall p.g.a. ärtsoppan (den var inte den lättaste maträtten att få rent efter om jag säger så, haha).
Tack vännen! <3 :)
apeaceofmee.blogg.se

milina.blogg.se

Hatar när man spiller sådär haha!

Svar: Ja, det är verkligen inte kul (haha!)
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Jag har nålfobi, fast inte för att titta på dem. Men kan inte ens ta blodprov... skulle behöva testa akupunktur, men vågar inte..

Svar: Usch, nä jag gillar inte heller nålar faktiskt. Jag är den där människan de får påminna att andas när jag ska ta blodprov. Du kan inte tänka dig att testa och blunda samtidigt? (tänker just så att man slipper att se vad personen gör). Kram kram
apeaceofmee.blogg.se

Amanda CL

åh ska du skaffa systemkamera? eller har du det? :)

sv: ja känns jätte skönt :D

Svar: En systemkamera. Jag har en gammal Nikon D 40 :)
apeaceofmee.blogg.se

N

Jobbigt att tappa soppan!

Svar: Haha.. Jo, det var inte något jag egentligen hade tid med :)
apeaceofmee.blogg.se

Elin

Älskar också att fota med systemkameran. så jädra kul att leka och leta.

Nej ensamheten leder sällan till något bra. :/

Tack! Skönt att ha blivit av med en tenta, bara elva kvar! ^^

Läste dikten nedan. Är ledsen för anledningen, men "glad" för att du skriver så fint om dom. Du är duktig med ord. <3
kramar

Svar: Det är bra att du ser det positivt med tentorna ^^
Tack fina du <3
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Ajj, låter inte så himla skönt med akupunktur :o

Svar: Nääe. Inte direkt :/
apeaceofmee.blogg.se

Sven

I det vackra höstbilder kommer en behaglig känsla! Men nålarna är jättetjocka ... inte trevligt :( (men åtminstone de lindra din smärta ...)

Svar: Tack :) jo lite lindrar det faktiskt!
apeaceofmee.blogg.se

A

Har också fått akupunktur en gång i tiden. Tror det var för ont i huvudet. Attans vad ont det kunde göra! Just det där när de vred om nålen!! Men det hjälpte faktiskt, så det var ju inte helt förgäves. Hoppas du också blir hjälpt!
Kram!

Svar: Skönt att du kände att du blev hjälpt av akupunkturen. Men ja, ajjj! va ont det kan göra. Både med insättning och vridningar av nålarna, allra helst där nålen ska djupt ner. Fast det är värt det när det fungerar :) KRAMAR
apeaceofmee.blogg.se

linah

jättefin fläta:D

Svar: Tack :)
apeaceofmee.blogg.se