Förra veckan...

Förra veckan var faktiskt ganska fullbokad. Och i torsdags tog jag och Malin upptåget + pendeln till Stockholm vilket var himla fint. Dagen började med att jag steg upp klockan sju tog mig till stationen och träffade finaste Malin. Vi babblade om allt och inget under hela tågresan, jag som trodde att jag skulle vara så trött att jag inte ens skulle kunna hålla ögonen öppna, men icke och det var super!

Två vilsna lantistjejer på besök i huvudstaden. Behöver jag säga att jag kände mig som en riktig turist!
Jag menar, hur många HM finns det där egentligen? Det går ju liksom inte att säga "vi ses vid HM", det är liksom kört...! och frågar man efter plattan så skrattar ju folk bara, haha! (även om det känns som den bästa mittpunkten och som alla vet vad det är). Nä, vill man gå i en liten stad ska man inte välja Stockholm. Jag shoppade en blus och ett duschdrapperi. Tänka sig, jag har letat nytt duschdrapperi sedan i somras och så fanns det där mitt framför ögonen på mig när jag minst anade det. 

Lunchen blev på något cafe jag inte ens minns namnet på. Men goda varm macka hittade vi i alla fall där.

Efter att ha utforskat staden litegrann så träffade vi Isa, underbara människa! och tog en fika med henne samt pratade en massa skit.
Goda kanelbullar blev det som bara smällte i munnen. Och även lite kortknäppning.

 
 
Sen drog Isa vidare och jag och Malin fortsatte vår shopping. Efter några timmar i shoppingdimman började kropparna ömma så vid tog tåget mot Uppsala vid 18.00 och stannade där för kina mat. Och mums vad gott det var!


(väldigt dålig bild)

Vid 20.00. drog vi hemåt och 22.20 var jag återigen innanför mina dörrar. Jag som egentligen hade tänkt att titta på tv gick och la mig,
och sov som en klubbad säl hela natten!


Fredagen blev lugn. Jag satt nog mest och glodde på tv:n förutom en promenad. En riktig slappardag. Och sen på lördagen kom Malin hit och gick till affären och köpte tacos, godis och tittade på två helkonstiga filmer (en spansk och en tysk film) som vars slut (och även handlingen) verkligen inte var förutsägbara.

Söndagar är som vanligt ångestsöndag, haha.