Nyårslöften

Idag har det varit en dag då endast har gjort -jag måste göra- saker, som exempelvis; köpt nytt gymkort då det nuvarande går ut imorgon, köpt busskort av samma anledning, dammsugit halva lägenheten (tar resten snart), Köpt en flaska vin och Gingerbeer till imorgon då det som alla vet är nyårsafton. Jag ska fira den med Emma (Emmas syster Anna kommer också vara med en stund), Malin och Malin i Emmas föräldras radhus, vi ska äta trerätters och spela massa sällskapspel; det blir nog en toppenbra kväll! :)

Nu till rubriken nyårslöften.. Jag är inte så mycket för nyårslöften egentligen. När jag var liten blev det mycket "inte äta godis på ett år", men ett sånt löfte vill jag ju inte ha nu.. Verkligen inte. Vad vore helgen utan godis liksom ;) Fast om jag ändå ska ha något så får det bli; att fortsätta träna regelbundet och samtidigt lyssna på kroppen... Orkar jag inte då ska jag inte och vill jag verkligen inte nää då ska jag inte heller, sen att jag ska ta hand om mig själv så bra jag kan och framförallt så ska jag LEVA mer. Jag ska sopa min problematik i backen och stampa på den, för nu ska jag verkligen leva och upptäcka. Vad vill jag? vad kan jag realistiskt uppfylla? och sen försöka agera där efter. Så ja, dessa nyårslöften är i alla fall vad jag tänker sträva emot. Sen kanske det inte går perfekt hela tiden - men jag tänker i alla fall försöka! och det är egentligen det mina nyårslöften handlar om d.v.s inget måste. Ingen perfection utan försöka och jag vill!

 
Sååå, har ni något speciellt för er imorgon? samt har ni några nyårslöften att dela med er av? :)


A

Du låter så positiv!! Jag tror verkligen att du kommer att fixa det här och verkligen kunna göra dig fri från det svåra!
Stor kram!!

Svar: Jag hoppas verkligen det! :)Stor kram tillbaka.
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Riktigt bra skrivet! :) Jag brukar inte gilla nyårslöften men att ha lite mål att sträva efter och försöka uppnå är en viss skillnad och känns lättare tycker jag.