If Only

Jag tänkte tipsa om en film jag såg igårkväll. If Only, en väldigt fin amerikansk film från 2004  om en man (Ian) och kvinna (Samantha) vars förhållande är väldigt ostadigt. Ian en stressad och hemlighetsfull karriärsman som lever överallt annat än i nuet. Glömmer bort saker, håller igen känslorna och deras förhållande kommer därför i kläm. Hon (Samantha) en kvinna med fötterna på jorden som drömmer om att deras förhållande ska innehålla mer kärlek, och att det ska förändras till något annat, någonting bättre ... där hon inte kommer i andra hand. Samantha dör i en bilolycka och precis då inser Ian hur mycket han egentligen älskade henne. Han får leva om det hela dagen därpå och får en ny chans att förändra, där vissa saker stämmer in precis och andra saker blir helt annorlunda.


Detta var som sagt en väldigt fin film. Den fick mig verkligen att tänka på (visserligen har mamma och pappas död redan fått mig att tänka mer på detta, men man kan aldrig tänka och agera för mycket) hur viktigt det är att verkligen bry sig om och ta hand om varandra. Gör det du drömmer om. Gör det som får dig att må bra. Bara du kan bestämma hur ditt liv ska bli. Om du tycker om någon - säg det! om du tycker någon människa har fina kläder säg det också. Ta inte skit, stå på dig. Lär dig att prioritera det som betyder något. Låt inte din rädsla sluka dig, släpp ut dina känslor. Var ärlig. Vad vill du med ditt liv? Lev livet så bra du kan, lev i nuet (m.m.). Imorgon kan det vara försent! Okej, jag vet att detta inte är enkelt, men man kan alltid träna sig till att bli bättre att ex lyssna på sig själv. Vissa saker kanske inte just du håller med om, och visst fine liksom... Men för mig känns detta viktigt. Och nej, jag är absolut ingen mästare på det jag skrivit, men jag vill. Och den dagen jag dör, den dagen ska jag vara nöjd med vad jag åstadkommit.
Då ska jag se tillbaka på mitt liv och le!


Och jo jag vet, jag blev lite djup nu. Men filmen slutade inte riktigt som jag trodde, mina tårar rann, dessa tankar fick jag efteråt och de ville jag väldigt gärna dela med mig! :)     

Och har du sett denna film? vad tyckte du? skriv gärna, inga spoilers tack ;))


linah

såg den på netflix igår, men har inte kollat än:D ska nog göra de!

Svar: Det tycker jag för den var väldigt bra :)
apeaceofmee.blogg.se

http://siliiins.blogg.se

Härligt med tips!! :-)

Svar: Vad kul att du tycker det! :)
apeaceofmee.blogg.se

Jen

Har inte sett den, men kommer definitivt göra det! Tack för tips =)

Svar: Varsågod! Hoppas du tycker den är lika bra som jag tyckte :)
apeaceofmee.blogg.se

milina.blogg.se

Tack för tips!

Svar: Så lite så :)
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Låter verkligen som en fin film! <3

Svar: Yes, it is :) <3
apeaceofmee.blogg.se

Viktoria Eriksson

måste ta och se den! :)

Svar: Det tycker jag :)
apeaceofmee.blogg.se

MALIN

Denna filmen vill jag gärna se! Verkar verkligen sååå fin och bra! Kram

Svar: Det är den. Hoppas även du tycker det när du väl ser den :) Kram
apeaceofmee.blogg.se

Carina Marianne Holst

Láter som en riktigt bra "tjejfilm".Kram :)

Svar: Jo, det kan den nog vara :)
apeaceofmee.blogg.se

MATILDA

vad kul med tips! :D

Svar: Kul att du tycker det :D
apeaceofmee.blogg.se