En midsommar i tält på Rättviks camping

Jag tänkte lägga upp lite bilder från midsommarens tältning. Två nätter (torsdag - lördag) som är två av de kallaste jag upplevt på en sommar i Sverige. Från och nu vet jag att jag minst ska ha 15 grader eller mer för att återigen lägga mig i ett tält med sjön bara några meter bort. Inte under 10 grader som det var nu, för fy satan vad kallt och inte gjorde det saken bättre av att jag hade täcke istället för sovsäck. Jag sov väldigt påbylsad med kläder men frös ändå. Inte gjorde det, det hela bättre av att grannen i tältet bredvid snarkade, haha. Fast ändå inget jag ångrar. Det var ju ändå väldigt trevligt att umgås och minnesvärt! Något äventyrligt utöver det vanliga, hihi.
 
Här sätter killarna upp tältet med jag, Camilla och Therese (vi var två Therese) tog bilen för att handla. Något vi inte kunde göra på vägen då bilen var så fullpackad, haha! Och som ni ser är det sol. Bara en kvart innan vi kom till campingen var det spöregn. Snacka om tur! Annars har jag verkligen insett hur dålig min engelska är, nog för att jag visste det innan. Men så här dålig trodde jag aldrig. Fast, ja har man inte pratat engelska på sju år är det kanske inte så konstigt? Det blev mycket svengelska men det gladde i alla fall andra ;) Jag behöver åka till England inom kort, haha!



Tältet.


Sen kom regnet återigen, men blev inte så långvarigt.
 


Som jag tycker om alla röda hus uppe i Dalarna.



God cider - jag drack dock inte så mycket under dessa dagar, ingen lust att ligga bakis i tält liksom
Denna är riktigt god!
 


Det blev hamburgare med bröd till middag och jordgubbar till efterrätt :)



Midsommarfrukosten bestod av två mackor med mjukost och marmelad samt loka persika.
 
 
Sen drog vi till midsommarfirandet. Camillas kompis If (det stavas egentligen inte alls sådär) från Belgien hade kommit hit endast för att för första gången fira midsommar, så vi försökte få den så midsomrig som möjligt :)




 
Fin förmiddagsdrink ;)



Här var det kameror :)



Och den fula gubben som strirrade på oss!
 


Uppresning av midsommarstången
 


 


Dans - Lillkillen är ju bara för söt!



Jag :)
 
 
Efter firandet drog vi tjejer på en promenad och köpte jordgubbar till tårtan som förövrigt inte var en vanlig tårta utan bestod av marängbottnar, philadelphiaost och jordgubbar så klart. Jag var mycket skeptisk till ingredienserna, men den var riktigt god faktiskt!




Sen blev det tillagning av midsommarlunch. Kastrullen fick vi låna av grannarna, vilken söt va.
Niklas stod för kokning av potatisarna.

 
Det blev allt från sill, potatis och gräddfil till ägg, bröd och snaps (Skåne vit).
Min absolut första snaps. Hade alltså inte testat innan.
Två fick ner den utan problem, en drack bara halva, en annan höll på att kräkas över bordet och jag, jag vände mig blixtsnabbt mot gräsmattan då jag trodde att jag aldrig skulle få ner det, men ner gick det men fy så äckligt. Det brände verkligen i hela strupen,
ska jag dricka detta blir det bara en gång om året - på midsommar.


Efterrätt.


Dagarna bjöd på mycket skratt, dansbandsmusik, annan musik, frusna kroppar, påklädning i lager, promenader och mycket annat. Och ingen kunde väl ana att toaletten skulle vara så pass inbjudande. Värmen där inne asså. Himmelriket, haha. Gissa om det var skönt att vakna i min egna säng igår och kännas sig varm. Men som jag redan skrivit; själva tältningen är ingenting jag ångrar. Och vi överlevde ju faktiskt! :P

På hemvägen blev det en sväng till Lager 157. Jag köpte dock ingenting. Men fönstershopping går alltid an.


och fick en jättemaffig pizza till middag


The end
A

Tack för din fina, värmande kommentar <3

Trots kylan så verkar det ha varit riktigt mysigt!!Riktig svensk midsommar ju! Men de sa på nyheterna att det här var den kallaste midsommaren på 140 år!!! Själv håller jag på och fryser ihjäl hemma!! På vintern är ju åtminstone elementen varma, men nu är de iskalla och det är riktigt kallt i min lägenhet. Sitter invirad i filt!I juni!!

Stor kram!

Svar: Oj, så kallt! fast kan tänka mig det. Känns mer som höst. Håller med dig fullständigt, jag fryser också inne. Hoppas det vänder och blir varmare snart!Stor kram tillbaka.
apeaceofmee.blogg.se