Vecka 12 och 13

Vecka 12

076. Finns det någon teknisk pryl som de flesta andra har som

du valt att inte äga?
Inte just nu tror jag. Men det tog riktigt lång tid innan jag bytte ut min knapptelefon mot en touch.


077. Vill du vara bland de första att testa ny teknik när den

kommer ut?
Nej.

078. Vad tycker du om att barn så unga som 5 år har egna
smartphones/surfplattor?
Jag tycker det är hemskt. Fast det är bara acceptera att det är så dagens samhälle ser ut.

079. Om 50 år, vad för tekniska prylar tror du finns då?
Ja, vem vet? Någon gång i framtiden har vi väl robotar ;)

080. Länka en teknisk pryl du suktar efter just nu
Ingen faktiskt.

081. Hiss & Diss - Teknik
Hiss - Underhållande (typ dator, tv)
Diss - Det nya som kommer nu förtiden går sönder fortare än förut (typ dator, mobil o.s.v.).

082. 5 tekniska prylar du tycker är onödiga
Jag tycker all typ av lyxvarianter är ganska onödiga.


Vecka 13.
083. Brukar du vara först att få reda på nyheter bland vänner?
Jag vet inte.

084. Har du någon trevlig nyhet att berätta?
Nej, inte direkt.

085. Vad för slags nyheter tycker du är mest ointressant?
Information om nya dieter och hur man går ner i vikt samt sport.



086. Om du inte fick reda på nyheter om vad som hänt i Sverige på
en vecka, skulle du tycka det var jobbigt?
Nej, jag tror inte det.

087. Länka en artikel från Aftonbladet som är den typ av artiklar
du helst läser
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article38020.ab (webbtv, men liknande artiklar också :))

088. Hiss & Diss - Nyheter
Hiss - Att få veta vad som händer i världen.
Diss - Alla hemskheter som man inte kan förstå sig på.

089. 5 ställen du brukar kika på för att få reda på nyheter
aftonbladet.se
expressen.se
gd.se
*
*
A

Det tog mig också låååång tid att byta till en touchmobil. Gjorde det först när min "vanliga" började strula.
Kram!

Svar: Oki. Jag tyckte det var jättesvårt att skriva på touch i början :pKram
apeaceofmee.blogg.se

A

Tyckte jag med!!