Förra helgen!

Hej mina vänner! nu känner jag att jag har både tid och ork till att skriva lite. Och ja, som ni redan vet (om ni läst mitt förra inlägg) så fyllde jag 26 år i söndags d.v.s. förra helgen. På fredagen kom Mia och grattade mig, på lördagen kom alla mina syskon, gissa om jag blev glad! :) så väldigt sällan att vi alla fem är samlade, t.o.m. alla barnen också. Så det var som sagt jättekul! fick allt från trisslotter, blomma, godis, te o.s.v. och jag bjöd på mitt nybakade fika (allt förutom köpta havrekakor). 

Min otroligt snygga hallon och banantårta som jag skulle piffa till med koladekoration och blå grädde... Det gick sådär alltså... :p


Tidigare hade jag bakat till min födelsedag år 2010, sista födelsedagen mamma och pappa var med på. Då hade jag inte ätit kakor och fikabröd på fem år, bestämde mig då för att våga trotsa sjukdomen och tillåta mig. Felet jag gjorde då var att jag åt ett mål mat på hela dagen. Iår fyra år senare tog jag revanch. Nu åt jag både mat och kakor och njöt av det på rätt sätt!  

Mumsigt värre!

 
På kvällen kom Malin och Josefina och grattade mig. Vi drack lite gott, pratade och lyssnade på musik; skrattade åt scones, provsmakade min Pina Colada som inte alls var lika god som jag innerligt hade hoppats - utan i smaken väldigt stark. Det spelade ingen roll att vi blandade ut den med mjölk (och jag hällde även i lite sprite, där skar den sig dock) så det var en besvikelse. 

Slutligen åkte vi in mot stan. Sade hejdå till Josefina som åkte hem medan jag och Malin fortsatte mot Allerys där vi dansade till att dem i princip stängde. Trötta som vi var tog vi sista bussen hem, och det var väl meningen att vi skulle ha lagt oss när vi väl kom hem men på något sätt blev vi tillräckligt pigga för att sitta och prata till en sisådär 4.20 på morgonen, somnade då direkt och sov till klockan 11.00. Konstigt nog tillräckligt pigga för att inte somna om. 


Malin var världens finaste (tack så himla mycket för att du ville finnas hos mig denna dag, jag är så glad för det!) och knatade iväg till affären och köpte nypressad brämhulltsjuice och färska Thorbröd, Som hon sedan bjöd mig på. åh, så gott, den perfekta födelsedagsfrukosten! för jo, jag fyllde ju faktiskt år.. Tidigare hade jag ju firats i förskott. 

(Malin har lånat mitt fina Nalle Phu nattlinne :))

Sen blev det Skipboturnering innan Malin skulle dra sig hemåt. Först till päronen för att sedan åka vidare till Umeå. Och jag spenderade kvällen hos farmor och farfar samt mormor. Det var den helgen det... En mycket trevlig en. Nu är det en evighet kvar till nästa födelsedag och jag har nyligen passerat gränsen till att betala vuxenbiljett (istället för ungdom 20-25år) på bussen. Förutom det är allt sig likt :) . Ciao!