Friday!

Förmiddagen började med att jag vaknade redan 8.00. imorse helt av mig själv (när hände det senast liksom?!). Försökte somna om, men det gick inte så 8.30 gick jag upp och bestämde mig för att ringa folktandvården. Jag fick igår en tid den 1:a oktober hos en tandhygienist jag aldrig gått till tidigare. Jag som haft samma i över sju år blev lite fundersam, varför skulle jag inte ha samma nu? till svar fick jag att hon tydligen slutat för ett halvår sedan men att det fanns tid redan idag om jag hade tid. Det hade jag och klockan 11.00. befann jag mig i tandläkarstolen. Inga hål, inget karies, allt såg bra ut och det var bara tandtråd som behövde inköpas. Eftersom att jag senast var och kollade mina tänder för 2,5 år sedan så hade jag hunnit få 600kr i bidrag vilket betyder ett gratis besök, jag klagar inte :) och det 30 kr som blev över fick gå till tandtråd som kostade 85 kr ... men eftersom jag hade 30 kr kvar kostade tandtråden bara 55 kr. Det kändes mycket bra! :) 
 

Efter detta besök mellanlandade jag på Nygården för att äta lunch och spela lite skipBo innan jag drog vidare på ett möte. Ett möte där det informerades om att det inte blir någon arbetsträning där jag trodde, fast jag är faktiskt ganska lättad... Fortfarande peppad på det som komma skall! för något kommer det ju med säkerhet att bli. Så spänningen fortsätter ;)

Efter mötet drog jag ner med elle på stan där vi mötte upp carro. Vi gick och kollade lite på torget då det denna vecka har varit kulturvecka. D.v.s. olika länder har sitt eget lilla delikatesstält. Det har sålts allt från krokodilhamburgare till macarons. Sen uträttade vi lite ärenden för att sedan sätta oss och äta middag. Jag åt denna goda tacotallrik. Yummie!


För att sedan dra mig mot godistajm samt köpa gåstavar. Hade egentligen inte tänkt köpa dem idag, jag hade tänkt skjuta upp det... Vem vet hur länge?! men ja, jag ångrade mig sedan. Gåstavar är ju bra mycket roligare än kryckor. Jag kan ju ge det en chans i alla fall (även om jag ska erkänna att jag garvade inom mig själv när jag köpte dem). Så farligt är det ändå inte, det finns värre saker här i världen, mycket värre!

Väl hemma satt jag mig i soffan och njöt av denna underbara bananchokladfugde (storleken är inte rättvis på bilderna, den var större), köpt på torget så klart! ska det va så ska det :) Och med det önskar jag er en trevlig fredagkväll!

(Hm... mina ögon imponeras tydligen av mumsbiten *asrv*)
 

Carina

Bananchokladfudge ser ju bara sá gott ut!! :)

Svar: Och det var det kan jag säga! :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda CL

oj så goda saker :D
usch avskyr allt som har med tandläkare att göra :/

sv: tyvärr inte :/ men ser den hemifrån :)

Erica

De där bidragen är verkligen nice att ha! :)

Svar: Ja, verkligen! :)
apeaceofmee.blogg.se

norrbotten emmish

va god maten såg ut =)
/ha en fin söndag

Svar: Det var den! :)
apeaceofmee.blogg.se

linah

du har så fina bilder i din blogg:D!

Svar: Tack, vad roligt att du tycker det :D
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Eftersom du har haft en riktigt trevlig fredag! Med ett besök till tandläkaren en dag inte behöver vara bra ... :) Men det ser underhållande, läckra och roligt! Bananchokladfugde ser verkligen underbara. Visst var det då nödvändigt att borsta tänderna mycket lång ...

Svar: Den var verkligen jättegott! :) Och jo, det blev en rejäl tandborstning ;)
apeaceofmee.blogg.se

Boel

Mums vad gott det såg ut :D
Och skönt att slippa betala!

Svar: Det var det, och lättnad för plånboken :)
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Bananchokladfudge låter ju riktigt gott :D

Sv; Japp, har testat båda! :D

Svar: Det var det, även om jag föredrar lakritsfudge! :)
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

gud vaa sköönt!

Svar: Japp :)
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Hatar att gå till tandis. Men jag betalar årsvis, så jag går dit gratis. Eller ja, jag har redan betalat för det här året så allt de gör på mig är gratis nu. Men hatar det ändå...


Svar: Jo det är inte det roligaste direkt... Jag förstår mig inte på tandläkare egentligen. Hur kan man frivilligt vilja gräva i folks munnar?! alltså det är ju jättebra att det finns de som vill göra det för det förhindrar hål o.s.v., men jag har ändå svårt att förstå haha :p
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Gott det såg ut :)

Svar: Det var det :)
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Gott :)

Svar: Ja, det var det! :)
apeaceofmee.blogg.se