Tomt det gör ont..

Det börjar närma sig jul och det ska bli mysigt. Men saknaden har börjat ta ett stort grepp om mig, mamma var ju julfreaket nummer ett haha. Jag saknar det hav av tomtar som hon tog fram inför varje jul så att det knappt gick att gå i vardagsrummet... I år har jag inte orkat ta fram mina, inte velat heller. Jag saknar mamma och pappa så mycket, tänker på det som varit. Hur det blev när kaoset började och hur fort tre människor bara kan försvinna en efter en bara sådär, och två av dem som var min tryggaste trygghet. Jag kan ännu inte riktigt greppa att det hände just vår familj och att jag på något vänster inte gav upp. Att detta hemska hände visar verkligen hur skört livet är och att det inte är förevigat. Livet lämnar ibland tomma hål som gör ont. Konstigt egentligen hur man som människa ändå anpassar sig  Men hålen går aldrig att fylla helt, så som sår lämnar ärr lämnar hål sorg och saknad. Snart är det jul igen och jag ska försöka se det fina i den, för julen är fin, minnas den glädje som fanns och nu idag se den glädje som faktiskt finns, vara i nuet och fira den med min allra finaste syster med hennes man och barn. Förhoppningsvis finns mamma och pappa däribland oss!

 
    
A

Det är alltid så att det känns värre när det kommer högtider som man hade velat fira tillsammans...Jag är så rädd för den jul som min mamma inte finns kvar! Det kommer att bli så tomt och ensamt.
PRecis som du säger, att man som människa ändå anpassar sig. Det är märkligt, man tror inte att det ska gå, men ändå går det på något sätt. Men det blir aldrig samma sak och ärren finns kvar, hålen efter människor som varit så viktiga i ens liv!
Stor varm kram!

Svar: Jo, högtider är ingenting roligt :/ Hoppas din mamma får leva länge till! Stor varm kram tillbaka.
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Styrkekram <3

Svar: Tack <3
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Förstår hur du menar... Julen är bra mysig men inte desamma sedan min pappa gick bort.. Vilket de aldrig någonsin kommer bli.. Kram <3

Svar: Kram <3
apeaceofmee.blogg.se