ID-kort

Efter denna regniga helg är det nu återigen måndagkväll. Vädret idag har varit bra mycket bättre, solen tittade tillochmed fram. Idag blev det också dags för att ansöka om nytt ID - kort. Och jag såg hela senariet framför mig... Liksom vänta länge, hinna bli asnervös o.s.v. För sist när jag skulle ansöka ID-kort innan idag så blev det just så. Pappa som var med mig då blev rastlös och började muttra en massa saker, till slut blev jag så nervös på både honom och att gå fram till gubben i kassan (fråga mig inte varför jag var så rädd för att gå fram, helt ärligt så vet jag inte) att jag skickade iväg min pappa på ärenden. Idag var det helt annorlunda! Det var en människa före mig och jag var inne på polisstationen i max tio minuter. Men allt gick snabbt och smidigt, jag kan verkligen inte förstå hur jag kunde vara så nervös sist. Så nervös att mina händer skakade som asplöv när jag skulle skriva en underskrift. Idag var det inga konstigheter alls. Sen att bilden som jag tog om en extra gång ändå blev ful, det är en annan historia.Varför ska det vara så svårt att bli bra på bild i sådana sammanhang? Att skriva på en sån där elektronisk sak var heller inte enkelt, men nu är det i alla fall gjort. Jag fick behålla min längd sen förra kortet. Det mina vänner betydde mycket det :P

Knäppte ett kort förresten, kolla in skillnaderna (den första är orginal och den andra är omgjord).
Att kunna mixtra lite är riktigt kul iband :) även om det händer väldigt sällan!




♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Fina bilder :)

Svar: Tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Åh nej, jag behövde två år sedan ett nytt pass / ID-Kort. Jag märkte förfallodatum fram till kort tid före (hade jag inte bara få ett nytt ID-kort? Ja, 15 år sedan ...) Nyligen ett behov också nya bilder med biometriska uppgifter. Nu har jag först igen vila :)) Men det är trevligt att din rädsla var ogrundade :)) Ibland är dåliga saker lyckligtvis inte så dåligt som befarat. Detta är en fin vy från bron. Är vattnet en älv eller en kanal? Vacker foto! 📷

Svar: Ja du det kan bli komplicerat med ID-kort! :)Tack så mycket! Det är en å. Hihi
apeaceofmee.blogg.se

Emma Grann Fotografi

vackert :)

Svar: Tack så mycket!:)
apeaceofmee.blogg.se

Nicole

vilka fina bilder! :)

Svar: Tack tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Netti

Vad skönt att det gick bra den här gången! :-D

Svar: Ja, jag förstår verkligen inte varför jag var så nervös gången före :D
apeaceofmee.blogg.se

Vanessa andersson

haha omg jag brukar alltid bli nervös vid sånna tillfällen. vet inte varför. Sis jag gjorde pass och skulle signera skaka hela min hand ;)

Svar: Jadu, märkligt hur kroppen fungerar ibland :)
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Skönt med finare väder! Kul att det gick bättre än sist :)

Svar: Ja, det var verkligen ingen stor grej denna gång! :)
apeaceofmee.blogg.se