5 år och en väldig saknad

Idag är det fem år sen du tog ditt sista andetag, mamma. Fem år sedan vi alla syskonen, pappa och Agneta samlades för att tillsammans försöka ta in det som hade hänt. Fem år sedan kaoset började. Dör en dör tre som det sägs, vissa har upplevt det och andra inte. Jag vet bara att det hände mig och min familj. För det räckte inte, pappa och Agneta fick följa samma väg kort därefter och allt som blev kvar var en sorg och en frågan om varför.

Mamma, jag saknar dig så innerligt. Ditt skratt, din tröst, din glädje, din optimistiska syn på livet. Ja, jag saknar allt. Och jag hoppas att du kan se oss idag (alltid), alla vi som älskade dig!

 
Ronja Flygare

:(

linah

en massa styrkekramar till dig! <3

Svar: Tack! <3
apeaceofmee.blogg.se

Netti Starby

Styrkekramar <3

Svar: Tack fina du <3
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Styrkekram <3

Svar: <3
apeaceofmee.blogg.se

Elin

ÅÅh blir så berörd av din text! Styrkekramar till dig finis <33

Svar: Tack fina du! <3
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

<3!

Svar: <3
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Förstår att du saknar henne! :( <3

Svar: <3
apeaceofmee.blogg.se

Amanda

får jag fråga vad som hände med dina föräldrar? sjukdom? svara bara om du vill <3

sv: det va sjukt kul :D


Svar: Ja, det är helt ok. Mamma hade haft mycket problem med kroppen, organ och leder. Men hon klarade alltid sina strider. Så en dag trodde hon och alla andra att hon fått en plötslig influensa och hostade väldigt mycket. Fast det var inte influensa utan det blev något med hjärtat så hon dog hemma. Pappa var psykiskt sjuk och drabbades av en djup depression i 2 år när jag själv var ca 11 år, typ år 99. Då blev han även inlagd under denna tid. Han fick aldrig något återfall igen... Fast år 2010 bara 3-4 veckor efter att mamma hade dött började pappa känna sig dålig igen. Fick självmordstankar o.s.v. så han åkte direkt till psykiatrin för att ta sitt ansvar och få tidig hjälp, eftersom att han inte gjorde så första gången. Under några veckor till var han på avdelningen och började få väldigt svår huvudvärk, men de på psykiatrin gav honom bara treo och något avslappnade medel. Han fick feber och mer ont i huvudet och till slut kom de på psykiatrin på att kanske ta honom till ett sjukhus. Väl där fick man veta att han fått hjärninflammation (inte hjärnhinneinflammation). Hjälpen sattes in för sent och behandlingen tog inte vilket till slut gjorde att han blev medvetslös och hamnade i respirator där han också dog 6½ vecka efter mamma. Så egentligen kanske han aldrig höll på att falla tillbaka i depressionen utan att det förmodligen var sjukdomen som låg bakom allt. Så gick det till. Kramar <3
apeaceofmee.blogg.se

Madeleine

Jag kommer sätta lösen på min blogg, då jag inte vill att alla som känner mig personligen ska läsa. Vill du fortsätta läsa den?

Svar: Ja gärna! :)
apeaceofmee.blogg.se

A

Oh...så lång tid! Årsdagar är så svåra! Önskar att det inte fanns någon död! Att man fick ha sina älskade runt sig jämt jämt jämt!
Stor stor varm kram!

Svar: Önskar jag också :( Tack fina du kram <3
apeaceofmee.blogg.se