Gårdagens lärdom

Tack och lov så vände mitt dåliga mående ganska snabbt efter mammas dödsdag (eller vad man nu kan kalla det?) I förrgår och igår var jag på Nygården. Och för att skingra tankar och hejda rastlösheten för en stund (innan jag blev rastlös av att göra just detta). Ljus kan ju vara kul att göra... Nästan. 


Och lekte lite med lera (eller lerdegen som jag kallade det, kom ju inte på vad det hette, haha) av samma anledning som med ljuset. Och jag är ju så påhittig som alltid - inte


Sen åt jag middag med Eleonor och Caroline. Vi satt oss på Mingel som är restaurang/cafe. De hade lugna favoriter på radion där det endast spelade jullåtar. Och näää så fel. Jullåtar ska inte spelas än, tidigast 1:a december. Nu är  alldeles för tidigt :p någon som håller med mig?


Haloumiburgare med klyftpotatis! :)
 
Före allt detta åt jag lunch som fick bli jordärtskockssoppa, någonting jag verkligen inte skulle ha gjort... Jag hade ätit det en gång innan för ett tag sedan och känt lite åt magen men tänkte att det bara var en tillfällighet. Men igår ca 15-20 minuter efter att jag ätit upp kände jag först bara litegrann av magen... Fast sen när det började på riktigt. Helt seriöst jag höll på att få panik, det kändes som att tarmarna vred sig och slog knutar när det var som allra värst, sen att smärtan höll i sig i olika grader från ca kl.12-24, det var hemskt! och jag kände även sviter av det imorse. Så gårdagens lärdom; aldrig mer jordärtskockssoppa hur gott det än är, min mage tål det tydligen inte. Ciao!

Netti Starby

Det är verkligen roligt att pyssla och vilket fint hjärta du har gjort av leran :-D Kram

Svar: Haha tack ;) Kram!
apeaceofmee.blogg.se

linah

vilka härliga bilder:D! <3

Svar: Tack :) <3
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Åh vad skönt att det vände för dig! Vad roligt det verkade :D Kram!

Svar: Det var det :D Kramar!
apeaceofmee.blogg.se

Jen

Mysigt att pyssla och skönt att du kom över en jobbig dag :)

Svar: :)
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Usch jag hatar när magen gör sådär! Gör så jävla ont när det känns som att tarmarna vänds ut och in!

Svar: Ja usch! :(
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Mysigt att pyssla! <3

Svar: Ja :)) <3
apeaceofmee.blogg.se

A

Oh, det är det värsta som finns när magen blir sådär så man tror man håller på att få tarmvred! Men bra när man i alla fall vet vad det beror på så att man kan undvika det.
Kram!

Svar: Ja det gjorde hemskt ont! :/ ja men precis! Kram!
apeaceofmee.blogg.se