Laktosfri vecka

Under lång tid har jag ofta känt mig så svullen om magen som dessutom krånglar av och till. Så nu tänkte jag att jag ska prova en vecka utan laktosprodukter. Men jag vill pointera att jag inte ska sluta äta mejeriprodukter utan bara byta ut dem, sen får jag helt enkelt se om det hjälper något. Celiaki är det i alla fall inte då gastroskopin jag gjorde förut för några år sedan inte visade några tecken på det. 


Och ja här ser ni även dagens lunch som bestod av våfflor, mums! med hallonsylt och grädde, väldigt gott när man inte äter det så ofta.

Sen då, jo jag var ju till katthemmet idag. Och ja, vilka bedårande sötnosar alla katter var! jag hade absolut kunnat ta med mig alla hem. En var så otroligt social och ville bara gosa, gärna bli buren och tvättas (så nu behöver jag inte duscha imorgon ;), haha). Nä det var väldigt givande att få åka dit. Så mycket kärlek som yrde från de små liven. Och kattungarna så otroligt mysiga och lekfulla. Detta gör jag definitivt om, om jag får chansen! :) 
 
♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Åh vad gott med våfflor, nu blev jag sugen på det! :)

Svar: Ja visst är det! hehe. Du får ta och göra våfflor någon dag :)
apeaceofmee.blogg.se

Emma Engström

Våfflor är verkligen gott! :D

Svar: Håller verkligen med :)
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Jag började köpa mer laktosfritt för ungefär två månader sen eftersom min mage ibland var lite svullen och ibland fick fnatt helt och hållet. Inte kul. Jag äter fortfarande laktos en del, typ i choklad och ibland i mat. Fast vet egentligen inte om det ens beror på laktos. Skulle gissa på att det är IBS och att min mage kanske blir lite gladare om jag inte käkar massa laktos, men det har inte tagit bort de största problemen. Men hittar hela tiden på ursäkter för att gå till vårdcentralen. :3

Svar: Oki, nä vårdcentralen är inget ställe man gärna sätter sin fot i... :/ fast ibland kan det ju faktiskt vara bra att gå dit :)
apeaceofmee.blogg.se

MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

Svar: Jodå helt ok. Själv då? :)
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Bra att veta är att allas magar reagerar av att man återinför mjölkprodukter om man gjort ett uppehåll ett tag, vilket lätt kan skapa en tro på att man är laktosintolerant trots att man inte är det.

Svar: Jo, det är jag medveten om. Det jag mest vill se är om mina symtom blir mindre. Fast jag har faktiskt tänkt att gå till en läkare för att få ett riktigt svar.
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Jag gillar att dricka mjölk, yoghurt, bland annat, men min mage börjar "leva" på. Jag dricker nu också laktosfria grejer, men på havremjölk eller sojamjölk, kan jag inte vänja mig ... ;)

Svar: Haha, det roliga är att när jag var som värst sjuk i anorexin då, det få gånger (två tre gånger) jag tillät mig själv att dricka mjölk så skulle det vara havremjölk. För det var det enda i mjölkväg jag "fick äta" och jag tyckte att det var så gott! :p nu när jag provade så kan jag verkligen inte förstå hur något så väldigt äckligt kunde var gott förut :P
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Ååh så gott med Vofflor :D

Svar: Det var super :D
apeaceofmee.blogg.se