Mysutflykt :)

Idag var det utflyktsdags med några från Nygården. Vi har fått åka häst (Berta) och kärra som guppade och skakade riktigt rejält. Jag kände mig som ett barn på nytt när Berta travade och man fick hålla i sig för att inte ramla härs och tvärs :). Under min uppväxt jobbade min mamma som dagmamma och då blev det mycket utflykter, så mys! Hursomhelst grillade vi även korv och därefter åt vi korv med bröd, för mig blev det även en kopp värmande te. Te är så bra när man fryser om händerna tycker jag. Jag tänkte att jag skulle ha tagit min tunna jacka med en varm stickad tröja under, tack och lov gjorde jag det inte det för det var väldigt kallt imorse! och under natten var det tydligen minusgrader då frosten ännu inte hade försvunnit. Därför var det skönt att sitta vid en härlig eld när vi väl kom på plats. Konstigt nog var det varmare runt elden som fanns ute än om man jämför med den eld som fanns inne i den lilla stugan. Jag var förste grillmästare haha (nästan i alla fall). Nä men jag hämtade en hel del ved som jag la i elden som till slut brann riktigt ordentligt, jag höll koll :p En mysig förmiddag helt enkelt, och solen strålade mer än hälften av tiden i alla fall(det syns dock inte på mina bilder, men det gjorde det faktiskt!). Och en liten promenad blev det också, och jag hade kryckorna med mig så jag kunde också följa med en bit utan att det gjorde ont i höft eller rygg. Kryckorna och jag är inte längre lika stora fiender, även om jag fortfarande känner att jag skulle vilja kasta de ner för ett stup eller liknande ibland. Men de hjälper mer än vad dem stjälper. Toppen liksom! :) Fast jag hoppas kunna ställa undan de snart för det är absolut ingenting jag vill ha regelbundet, hell no! (heh) 

 




 
Den vita bocken (?) tyckte om mossan på staketet så den matade jag och F litegrann då han hade ätit upp det som fanns på hans sida, tss. Den andra svarta bocken var lite mer kräsen och luktade endast på den. Ja så denna utflykt var det bästa med denna dag! jag är så glad över att det faktiskt görs sådana utflykter, perfekt för den människa som kanske annars inte kommer ut så mycket p.g.a. dåligt mående ... Men så här får man både natur och friskluft. Great! :) och snart ska jag pallra mig in i duschen så jag åter får känna mig lite fräsch... Håret luktar ju sådär härligt rökigt.  

Amanda Jona [SPONTAN]

Såg och lät riktigt härligt ut! :)

Svar: Det var det, om man gillar naturen är det verkligen att rekommendera :)
apeaceofmee.blogg.se

Svem

Det låter verkligen som härligt! På bilderna 🐎 upplevde jag 🐑 dagen. Det är trevligt att du också har sådana trevliga dagar!

MALIN

Vad härligt med en utflykt :) Jag äääälskar att vara ute i naturen på hösten! Det är så vackert! Kram

Svar: Ja det var verkligen så uppskattat och mysigt! :)
apeaceofmee.blogg.se

Jasmine

Svar: Tack, roligt att du uppskattade mina axplock.
Kram

Skogsraah ☾

Vad mysigt :)

Svar: Det var det verkligen :)
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Men guud så mysigt :D

Svar: Det var det verkligen :)
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Åh, låter helt underbart mysigt ju! :) <3

Svar: Det var det verkligen, precis vad jag behövde! :) <3
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Åh så mysigt med utflykt! Och att åka häst och vagn är kul! :)

Svar: Ja verkligen! håller verkligen med. Det får gärna var lite stenigt och gropigt också ;)
apeaceofmee.blogg.se

Jen

Gud vad mysigt det lät med häst och vagn!

Svar: Det var det verkligen! Sånt där man inte får åka så ofta.
apeaceofmee.blogg.se

Ida Jansson

Ser jättehärligt ut 😊

Svar: Det var det :)
apeaceofmee.blogg.se