En trevlig kväll trots allt!

Igår var dagen bara helt fucked up! jag grät, jag var upprörd, irriterad, arg, jag överreagerade och jag grät lite till. Sminket rann, jag sminkade om och det rann av p.g.a. tårarna. Tankarna blev för många och känslorna för ihärdiga - jag var ett känslomässigt vrak helt enkelt. Och så kan det väl få vara... Men jag gillar det inte. Inte när det svänger sådär och inte bland folk, det är liksom inte riktigt jag.

Jag hade bestämt att jag skulle hem till Josefina på kvällen då hennes man skulle bort på fest och hon skulle bli ensam med barnen... Jag tänkte ställa in åkte dock i alla fall, turligt nog! visst det kändes fortfarande jobbigt men hanterbart. Och barnen var så goa. Jag skulle väl inte påstå att jag är av den barnkäraste personer, men hennes barn är så underbara! Teo som blivit så stor och ska gå runt och visa allt, pekar och är så söt. Och lilla bebisen Melwin som skrattar, sprattlar och jollrar. Att få hålla honom medan Josefina plockar och donar är så mysigt. Tillochmed så att jag skulle kunna tänka mig att skaffa en egen liten plutt (fast jag håller mig vid tanken bara än så länge, haha:)). Josefina och jag satt och åt chips, småtittade på tv:n och pratade om allt och ingenting hela kvällen. Mycket trevligt. Så dagen fick ett bra slut ändå trots allt!

Idag ställer vi alla om klockan till vintertid. Sommaren är helt över, kvällarna blir mörkare och mornarna ljusare (ett tag till i alla fall). Gosa in sig i filt framför tv:n med tända ljus och klia Sigge som sitter tätt intill blir kvällssysslan. Stickade tröjor blir ett "måste" och tepåsarna får återigen känna sig behövda. Jag som jag redan skrivit gillar hösten, har alltid gjort. Nu är det bara att hoppas att snön håller sig borta åtminstone en månad till (eller gärna två).

Och nu ska jag hoppa in i duschen samt göra mig klar då jag ska träffa min kära vän Malin för en lunch på stan och förhoppningsvis hittar jag något på vår shoppingrunda efteråt. I övrigt hoppas jag att ni alla får en bra söndag!
Vem vet vad som gömmer sig bakom nästa gatuhörn...       



Erica

Bra att kvällen fick ett bra slut trots allt. <3

Svar: Jo, det var verkligen behövligt! Kram <3
apeaceofmee.blogg.se

Jasmine

Hoppas att känslorna har känts mer hanterbara denna söndag.

Svar: Tack för ditt beröm.
Jag är uppvuxen på en ö i Göteborgs skärgård.

Kram

Svar: Aah ok :) Jo söndagen kändes tack och lov lite bättre!
Kram
apeaceofmee.blogg.se

Anita

Skönt att det blev bättre... Kram !!

Svar: Verkligen! Kram
apeaceofmee.blogg.se

Amanda

usch vad jobbigt <3
jag svänger också extremt mycket just nu :/ såååå jobbigt och utmattande, men skönt att allt blev bättre <3

sv: ja! det känns som att jag verkligen har hittat mitt kall nu :D

Svar: Ja, usch svängningar i mående och känslor är aldrig kul! :/
Hoppas det blir bättre för dig med det.
Kramar!
apeaceofmee.blogg.se

Malin

Skönt att det blev bättre framåt kvällen iallafall! 😊

Svar: Jo, tack och lov! :)
apeaceofmee.blogg.se

Maja H

Va bra att de slutade bra!<3

Svar: Jo, det var det. Kram <3
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Skönt att kvällen blev bra i alla fall!

Svar: Ja verkligen, det behövdes!
apeaceofmee.blogg.se

Elin

Vissa dagar är så. Man är skör och ostabil, ibland utan anledning och ibland med anledning. Det får vara så. Varken du eller jag har det lätt, det är inte konstigt att skitdagar uppstår, alldeles för ofta.

Första åren nej. Var väl egentligen inte förrän i femman som saker blev bättre. Mest för att jag började träna fotboll med laget i samhället jag gick skolan i. Innan dess hade jag bara vänner i voltigen jag tränade.
Tack detsamma <3
kramar

Svar: Nej, du har nog helt rätt kära du!
Usch. Så fruktansvärt att mobbing existerar!

Kram! <3
apeaceofmee.blogg.se

VERONICA - fashionblog

Skönt att det känns lite bättre! Ha en toppen dag fina du!! :)

Svar: Tack du fina!:)
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Det är fint att dina dagar men oftast slutar trevligt ... Kram:)

Svar: Kram :)
apeaceofmee.blogg.se

A

Vad jobbigt! Det är så jobbigt när det svänger så och när man inte kan hålla sig på rätt köl när man är bland andra människor. Känner så väl igen det! Br att du kunde vända det i alla fall och inte ställde in dina planer. Ibland vill man inget hellre, men så visar det sig att det blir så mycket bättre när man kommer iväg på det som var planerat.
Kramisar!

Svar: Jo det var riktigt jobbigt :/ Kramisar tillbaka!
apeaceofmee.blogg.se