Helgen som var och lite till

Fredagsmorgonen började ganska lugnt med samtal, en kort solig promenad och sedan några timmars slappande i soffan framför tv:n. Efter det började jag göra mig iordning inför kvällen som skulle spenderas hemma hos Malin (som förövrigt befinner sig på Grankanaria just nu, vaddå avis liksom :p).

Vi dukade upp lite fint med ljus då Malin för tillfället inte har så många lampor uppsatta då hon så nyligen flyttat in. Vi åt god mat (jag åt verkligen en gigantisk köttbit) och pratade massa, sen kom Linnea och vi flyttade in i vardagsrummet och pratade ännumer. Det blev en riktigt trevlig kväll och vi hann besöka både Mingel och Harrys, Harrys var dock stället vi stannade på och dansade så att vi helt glömde bort tiden. Det blev sista bussen hem för min del vilket innan var riktigt längesedan, och jag hade verkligen glömt  hur mycket folk det är den tiden på dygnet. Själv var jag väldigt trött men det verkade inte resten av folket på bussen vara för wow vad de skrek och var allmänt dryga (läs; fulla). 

 
Dagen därpå hälsade jag på hos farmor, hon bjöd på middag och vi pratade om allt och ingenting, åt kanel och ingefärakaka med vaniljvisp och hade det trevligt. I söndags var vi över till farfar på boendet, och det har jag nog inte berättat men min farfar fick en stor stroke i augusti och alla trodde att han skulle dö t.o.m. läkarna, men på något underligt och mirakulöst sätt så överlevde han. Men han behöver daglig assistans till allting, han sitter i rullstol och kan inte röra ena sidan av kroppen plus lite till, och han är väldigt fåordig inte helt med alltid, men ibland i alla fall. Efter det besöket gjorde jag nästa besök till Emma där hon och hennes syster bakade jättesöta cupkakes och bjöd på yummie!!:)) 


Sen har jag hunnit med akupunktur, mathandling, inhandlat ett par kryckor (som jag än så länge varit för envis för att använda...) tänker "det kommer nog inte göra så ont i höft eller rygg ändå" och sen visar det sig att det oftast kanske hade varit bra att ta dem i alla fall. Men jag ska erkänna att jag draaaaar mig för det och ännu värre är det ju egentligen med det sablans gåstavarna. Jag tycker inte att det är fel att andra använder sig av dessa men jag, jag kan inte använda det. Ibland blir man inte klok någonstans helt enkelt, haha. Jag kommer inte att behöva något av dem jämt bara ibland. Just nu håller jag i alla fall på att vänja mig vid tanken att använda åtminstone kryckorna, det är ju ändå en bra början! *blink blink* Hursomhelst... sen har jag träffat storasyster och vi har ätit lunch och pratat bort några timmar, trevligt! busat med Sigge och varit ner på Nygården.

Vad som händer resten av veckan vet jag inte ännu förutom att jag ska träffa några tjejer på lördag. Och förresten jag har ju tidigare nämnt att jag har börjat med en ny medicin. En positiv sak är att den hittills har givit mig en hel del energi, så jag är inte alls lika trött som jag brukar vara, gissa om det känns underbart! nog om det, nu ska jag gå över och kolla till grannens lägenhet, hon har varit utomlands på Grankanaria ca en månad nu och har en månad kvar (själv sitter jag påbylsad inomhus och fryser trots att det inte ens har kommit snö än), så jag postvakt och ser att allt står rätt till :)


A

Oh...Gran Canaria, vad jag längtar dit!!! Funderade på att åka på höstlovet, men var alldeles för sent ute, så jag hittade inga resor.
Den där maten så såååå god ut! Härligt att sitta med goda vänner och äta och bara prata en massa. Du verkar leva ett rätt så socialt liv och träffa många. Det verkar så mysigt!
Har det hänt något speciellt som jag missat, eftersom du behöver kryckor?
Vilken medicin har du fått som du blivit uppiggad av? Nyfiken eftersom jag själv är så dödligt trött hela tiden. Jag hoppas på att det beror på någon brist, visserligen, men om det visar sig att det inte gör det så hoppas jag att det går att fixa på något sätt.
Stackars din farfar! Och farmor, för det är inte kul när något sånt händer ens livskamrat!
Stor kram!

Svar: Åh, tråkigt att du inte hittade någon resa till höstlovet :( Jo, det är väldigt trevligt att mysa till det lite med vänner ibland (d.v.s.mat, ljus, vin och massa snack). Nä, har inte hänt något speciellt. Började få ont i höft och rygg sedan 1,5 år tillbaka och har fortfarande ont. Men det gör mindre ont med kryckor/stavar. Jag har fått medicinen lamotrigin då de inte finns så många antidepressiva mediciner kvar att prova, då de förmodligen skulle ha samma verkan som tidigare enligt läkaren. Fast denna medicin ges oftast till personer som har epilepsi, bipolär sjukdom eller emotionell instabil personlighetsstörning (borderline), jag har dock ingen av dessa. Så dessa var mer som ett test... "Hjälper det så hjälper det, men det är absolut ingen garanti". Jag har fått mer energi (tack och lov för det!), men ångesten och deppigheten finns kvar men än så länge hanterligt. Och jag tror att jag har bättre förutsättningar till att få ett bra liv när jag orkar göra saker.Har du varit och tagit prover för brister? Nä, usch det kan verkligen inte vara kul när man blir så sjuk som min farfar har blivit, verkligen inte för farmor heller :( kramar!
apeaceofmee.blogg.se

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Åh vad härligt det ser ut :)

Svar: Det var det! :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda CL

vilken liten sötis till katt :D

sv: tack :D

Svar: Ja visst är han :)
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Ju mer du undviker att använda stavar och kryckor, ju jobbigare kommer du tycka att det är och ju större hinder blir det att komma över. Förstår att det är jobbigt, men för att det inte skall vara jobbigt måste du använda dem. Man kan aldrig tänka sig förbi en rädsla. Försöker man med det förstärker man det oftast bara och börjar även älta.

Svar: Jo jag vet, och det är det som är så jobbigt. Varför ska det vara så svårt till handling ibland? Suck... Men kommer nog våga gå emot snart!
apeaceofmee.blogg.se

N

Vad mysigt :) Ser gott ut på bilden!

Svar: Jaaa :) det var det också, jättesmarrigt!
apeaceofmee.blogg.se

Sven

Du har varit riktigt hektiska dagar. I detta läcker måltid jag är verkligen avundsjuk :) Jag gillar särskilt bilden med den lilla vägen. Helt enkelt vackert svenskt ... Förhoppningsvis har du ingen kalla fötter, svettas i Grankanaria skulle verkligen bättre :))

Svar: Ja vägarna med kullerstenarna kallas "gamla stan" :)
apeaceofmee.blogg.se

Netti Starby

Vad mysigt du har haft det! :-D Kram

Svar: Det var det :) Kram
apeaceofmee.blogg.se

Felicia

Vilka fina bilder!

Svar: Tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Madeleine - blogg om psykisk ohälsa och hälsa, men även inredning

Sv: Nikon D40 var min allra första systemkamera :)
Jag har fått sälja av en del saker jag inte längre använder till min nya kamera nu. Jag hoppas den kommer idag.

Sicken god mat där uppe på bilden, man blir ju hungrig! :)

Svar: Jasså, ja man får ju rätt bra bilder i alla fall ;) Ser att du fått nya kameran, great!

apeaceofmee.blogg.se

linah

meen vilken söt kisse!! <3

Svar: Visst är han :)
apeaceofmee.blogg.se

linah

sv; tack sååå mycket för din fina kommentar.
de känns jättebra,! och jag mår ändå mycket bättre än förr:* <3

Svar: Vad bra <3
apeaceofmee.blogg.se

http://siliiins.blogg.se

Gott det där såg ut!!

Svar: Det var det :)
apeaceofmee.blogg.se

jessy

Gud va gott och vilken söt katt!

Svar: Ja visst är han :)
apeaceofmee.blogg.se

VERONICA - fashionblog

GUD så fina bilder :) Fantastiska! Ha en fin fredag!

Svar: Tack! :) Hoppas du haft en bra kväll!
apeaceofmee.blogg.se

Erica

Fantastiskt att din farfar överlevde trots att läkarna inte trodde det! <3

Svar: Jo, verkligen! synd bara att han har det så svårt nu.
apeaceofmee.blogg.se

Anonym

Herregud vad du hinner med. Inte konstigt att du är trött ju! Man "borde" vara trött när man har såna dagar.

tack för kramen. Den värmer <3 Du får en tillbaka bara för att du är så fin <3
kramar

Svar: Du läste nog lite fel. Jag skrev att jag inte alls är lika trött som förut :) det är därför jag har orkat så mycket på sistone, innan var jag alltid så trött så då orkade jag inte många handtag på en dag. Kramis <3
apeaceofmee.blogg.se

Linda

Ja den är snygg,
Var gärna med och tävla i min tävling man kan vinna en massage olja, länk så du ej behöver leta efter tävlingen :)
http://nouw.com/LindaLinnros/tavling-hos-mig-20913958

Svar: Tack! :)
apeaceofmee.blogg.se

Amanda

har bytt bloggportal
http://nouw.com/amandacarlberg

hoppas du mår bra!

Svar: Oki :)
apeaceofmee.blogg.se

Jasmine

Det ser ut som att du har haft fina dagar, kul att läsa. :)
Kram

Svar: :) kram
apeaceofmee.blogg.se

Linda

vilka mysiga bilder.

Svar: Kul att du tycker det :)
apeaceofmee.blogg.se

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Låter som en bra helg! :)
Och jag är också avis på att hon är på Gran Canaria. Det är såååååå underbart där!

Svar: Ja Grankanaria är toppen! :D
apeaceofmee.blogg.se

Mohammedi's | Art, model & designer

myyys

Svar: Det var det!
apeaceofmee.blogg.se

A

Jaha, lamotrigin har jag också, sen ett rätt bra tag. Men jag har nog inte känt av effekten att jag blivit piggare, tyvärr. Fick den i "stämningsstabiliserande" syfte och med det har den hjälpt rätt bra. Det svänger inte lika mycket som förr.
Kram!

Svar: Åh, vad tråkigt :/ Skönt att det inte svänger lika mycket som förut för dig. Jag fick den i samma syfte. Och lite tror jag nog att den hjälper med stämningen även för mig... Men långt ifrån helt. Fast energin är största hjälpen med den hittills. Kram!
apeaceofmee.blogg.se